Podsedlová brašna Ortlieb Seat-Pack 11 litrů

Podsedlovou brašnu od Ortliebu vlastním od roku 2019 (v době vydání recenze 5 let), takže s vámi mohu nasdílet dlouhodobé zkušenosti. Vezl jsem ji na nespočetném množství vyjížděk a nemohu říct, že by mě někdy zklamala.

Ortlieb je má punc kvality mezi cyklodobrodruhy už dlouho. Nejčastěji vidím jejich brašny na klasických nosičích. Pyšní se absolutní nepromokavostí. Jedenáctilitrový Seat-Pack není výjimkou a na spacák vám opravdu nenaprší.

Celá konstrukce na první pohled robustní, nechybí v ní výztuhy a šrouby. To se samozřejmě projevuje i na váze. Brašna váží 345 gramů. Po stranách najdete reflexní prvky a vzadu prostor na uchycení blikačky. Novější verze mají i pavouka na svrchní straně, moje starší verze je ještě bez něj. Cena je kolem 3 500 korun.

Brašna má vzduchový ventil, který musíte manuálně zavřít nebo otevřít. Bez něj bych si balení nedokázal představit. Jelikož je podsedlová brašna objemnější, nezavírá se přezkami na konci do sebe, ale připojuje se k brašně po stranách, aby se zvýšila stabilita.

Jako úsměvné mi přijde, že novější varianta brašny má u ventilu i poutko. Zkřehlými prsty se ventil hůře otevíral, proto jsem obvykle používal zuby. S poutkem ten problém odpadá.

Pro upevnění na kolo stačí, aby byla sedlovka vysunutá 6 centimetrů.

Zub času

Než se pustím do samotných zkušeností, zhodnotil bych nejdříve jak materiál obstál proti zubu času. Zkoušel jsem to ve sprše a brašna je stále vodotěsná. Je potažená laminátem, který má zvyšovat vodotěsnost, ale je vidět, že na několik místech už je vydřený.

Několikrát se mi při špatném upevnění stalo, že brašna zažila kontakt s pláštěm, ale není to na ní vidět. Jediný reálný problém nastal, když jsem ji půjčil Jardovi na Míle 2020. Nevím, co s ní dělal, vrátil mi ji s dírou 😉 v horní části u sedlovky. Nechal jsem ji reklamoval a v Ortliebu mi ji opravili.

Podsedlová brašna ale nyní drží, takže bych řekl, že její nákup byla dobrá investice.

Na kole

Maximální objem je 11 litrů, takže už to není úplný drobeček a dá se tam toho nacpat hodně. To je i vlastně její nevýhoda, protože čím více toho do brašny dáváte, tím více nad tím musíte přemýšlet. A i tak to ovlivní jízdní vlastnosti kola.

Reflexní prvky se vzadu trochu ztrácí, ale prostor na blikačku tam je
Dole je vidět „zpravenina“

Pozor hlavně na dávání těžký věcí dozadu, což neunesou vnitřní výztuže, brašna lidově řečeno zvadne a může se dostat do kontaktu s pláštěm. Záleží samozřejmě kolik tam máte místa.

Na rozdíl od nedávno recenzované Apidury má klasičtější konstrukci, je upevněná blízko k sedlo a „roste“ kousek nad něj. To znamená, že může překážet ve sjezdech a při nasedání na kolo. Na druhou stranu to má i svoje výhody. Dá se skvěle spárovat s Wolf Tooth vychytávkou a vozit ji s teleskopickou sedlovkou. Tam samozřejmě nebudete mít problém s nemožností přesunovat těžiště dozadu. Musíte si hlavně dávat pozor, aby mezi brašnou a pláštěm bylo dost místa.

Apidura, varianta 5 litrů
Ortlieb má více než 2x větší kapacitu

Vzduchový ventil, je „manuální“, což má svoje výhody i nevýhody. Brašna pravděpodobně přežije krátké utopení. Hlavní riziko je, že ventil zapomenete zavřít.

Zhodnocení

Ortlieb Seat-Pack je ideální brašna pro někoho, kdo nechce ořezávat výbavu na naprosté minimum, ale zároveň se chce vyhnout dlouhým „hadům“, kteří se na kole houpají a ničí zážitek z jízdy. Jelikož může brašna vydržet dlouhá léta, peněžní investice do kvalitního výrobku se vyplatí. Jen nezapomínejte zavírat ten ventil 😊

Výhody

  • Dá se použít s teleskopem
  • Odolná

Nevýhody

  • Může zavazet při sjezdech

Hodnocení: 4,4/5

|



💬 Zatím bez komentáře

Co vás zaujalo? 🤔 Rád zodpovím vaše dotazy 📫

Avatar