Apidura Racing Long Top Tube Pack alias Jezevčík

Brašna na horní rámové trubce je pro mě jedna z těch nejdůležitějších. Je hned po ruce, takže s ní často manipuluji a neustále z ní něco vytahuji. Po několika fatálních selhání s magnetickým zapínáním jsem opět zatoužil po obyčejném zipu.

Standardně se podobné brašny dělají krátké kolem 20 centimetrů. Jezevčík má svojí samostatnou kategorii díky délce 44 cm a objemu 2 litry. Dle velikosti rámu si sedne na téměř celou délku rámové trubky. To samozřejmě není zadarmo (a kromě ceny) ponesete 200 gramů zátěže navíc.

Racing Long Top Tube od Apidury na kolo připevníte pomocí 4 suchých zipů – jeden vepředu a 3 dole. První sucháč není tak blízko vidlice, takže na rozdíl od klasického Top Tube Packu ho dopnete i na horském kole. Poslední sucháč je variabilní na dvou různých pozicích, ostatní jsou našité napevno. K připevnění k sedlovce slouží přezka, takže manipulace s ní je mnohem složitější. Asi jsem moc líný, ale nandávání a sundávání brašny to dost komplikuje.

Vodotěsný zip

Kvůli své délce má nepromokavý zip dva jezdce, abyste ho mohli otevírat z obou směrů. Uvítal bych robustnější konstrukci, protože v nižší části mi trochu zlobí. Rozhodně to bylo tím, že jsem nebyl zrovna laskavý, když jsem se v závodě pokoušel dopnout velký objem věcí.

Z dlouhodobého hlediska je zip nejchatrnější část celé brašny. Po dvou letech se mi podařilo zip kompletně odrovnat a podle zkušeností známých, v tom rozhodně nejsem sám. Rozbitý zip uprostřed vyjížďky může při dešti hodně zabolet.

Je důležité zipy dopínat nadoraz, pokud chcete brašnu zachovat vodotěsnou. Zní to logicky, ale dostat jezdce až za krytku, vyžaduje úsilí navíc.

Brašna Apidura Racing Long Top Tube po delším používání.

Uvnitř se nachází jedna přepážka na suché zipy, kterou můžete libovolně přesunovat. Když brašnu otevírám a něco v ní hledám, tak přepážka není úplně stabilní a z jedné strany se odlepí. Jinak se jedná o klasickou Apidura konstrukci, kdy jsou stěny vyztužené plasty a mohou sloužit jako tajná skrýš na úzké předměty. Celá brašna je samozřejmě nepromokavá a nemůže chybět výstup na kabely v přední části.

Vnitřek nrašna Apidura Racing Long Top Tube.

Jak se chová při jízdě

Směrem k sedlovce se brašna snižuje – z 10 na 4,5 cm. Je to proto, abych se po sesednutí na ni nenapíchl. Tady bude záležet na proporcích jezdce a kola, jestli se vejdete. Rozhodně ale platí, že pokud s kolem stojím, tak z nižší části mohu jen těžko něco pohodlně vybrat. Po několikadenní jízdě je přehazování nohy přes rám, jen abych se pohodlně dostal do brašny, je docela problém. V užším místě navíc vzniká „kapsa“, kam se mohou zatoulat drobnější předměty a špatně se tam hledají.

Při jízdě je brašna relativně stabilní, ale upnutí přece jen postupně povoluje a občas se nevyhnu tomu, abych koleny brašnu vystřednil. Zvláště když zastavím a opřu kolo o nohu, automaticky ji natočím trochu na stranu. Při šlapání nijak nepřekáží.

Při své velikosti pojme opravdu velké množství předmětů, což se pro mě ukázalo jako nevýhoda. Původně jsem chtěl větší brašnu proto, že tu malou jsem kompletně naplnil a špatně se mi v ní přehrabovalo. Jenže já dokázal naplnit i tohoto jezevčíka a ve výsledku jsem v ní měl ještě větší bordel.

Tato dlouhá verze brašny skvěle využívá horní prostor rámu, ale může mít jistá omezení, pokud si nesedne s velikostí jezdce a rámu.

Detail brašny Apidura Racing Long Top Tube.

|



💬 Zatím bez komentáře

Co vás zaujalo? 🤔 Rád zodpovím vaše dotazy 📫

Avatar