Tailfin Downtube Pack 3L

Výrobce Tailfin je známý výrobou moderních nosičových systémů. Do svého repertoáru přidal i několik zajímavých, klasických bikepackingových brašen, které na rámu nepotřebují ani jeden šroubek. Jedním z nich je Downtube Pack, který upevníte pod dolní rámovou trubku.

Brašna se prodává pouze v černé variantě. Existuje ve dvou verzích 1,7 a 3 litry a my se dnes zaměříme na objemnější z nich. Ta váží 277 gramů včetně příslušenství a výrobce uvádí nosnost až 3 kilogramy. Downtube Pack je kompletně nepromokavý, takže vaše věci zůstanou suché.

Na kole

Poměr mezi váhou a objemem není zrovna příznivý a s podsedlovou brašnu na tom budete klidně 2x lépe. Umístění pod rámovou trubku ale má své výhody. Downtube Pack je blízko těžiště, takže prakticky neovlivňuje jízdní vlastnosti a při jízdě o něm nevíte. Nejlepší je na těžké, málo objemné věci.

Oproti podobné brašně od Apidury, není obsah stlačený popruhy. To znamená, že je úplně jedno, jestli máte Downtube Pack plný nebo prázdný a pokud si do ní dáte rohlík, nebudete ho mít placatý.

Brašna je relativně velká a je dobré si vyzkoušet, jestli se vůbec do rámu vejde a neškrtá o plášť při plné kompresi vidlice. Naštěstí má na posuvné úchyty se šroubky, takže s jejím umístěním je možné pracovat. Já ji musel dát na rámu M/L kompletně dolů, jinak mi škrtala. Záleží i na geometrii rámu.

Úchyty je možné imbusem o kousek posunout.
Mezi převodníkem a brašnou je to těsné.

Podle popisu výrobce stačí brašnu pouze dvakrát zarolovat pro plnou vodotěsnost. Přijdou vám i upevňovací pásky přímo od Talfinu, ale je možné použít i vlastní. Jako další možnost zvětšení místa pro brašnu, je možné neuzavřít přezky do sebe, ale po stranách. Nicméně brašna mi tehdy škrtala spíše o spodní část a nemyslím, že by změna uzavření brašny na to měla vliv.

I pro stranách je brašna dost na těsno a jen o kousek se mi nedotýká převodníku (její šířka je 7,5 centimetru). Musím ji ale umístit opravdu na střed. Tailfin píše, že Downtube Pack je možné umístit i na sedlovku nebo horní rámovou trubku, ale tam podle mě bude dost zavazet. Dokážu si to představit spíš s menší variantou.

Umístění pod rám je nepříjemné, pokud jedete v blátě. Všechno se vám na brašnu samozřejmě nabalí a při jejím otevírání se snadno zaprasíte. Nemluvně o závodech typu Spirála, kdy se tam nalepí tolik břečky, že ani nepůjde otevřít. To je ale obecně problém tohoto druhu brašen.

Shrnutí

Brašnu jsem vezl na Tour Divide a jsem z ní nadšený. Je sice relativně úzká a přístup k obsahu může být obtížnější – například pokud je chtěná věc úplně dole. Ale podařilo se mi do ní dostat větší množství oblečení, které se krásně vmačkávalo.

Oceňuji, že brašna je blízko těžiště kola a prakticky neovlivňuje aerodynamiku. Lidi si akorát budou myslet, že máte e-bike. Poměr váha a objem sice není nejlepší, ale těch pár gramů navíc se stejně ztratí. Působí bytelně a věřím, že vydrží spoustu kilometrů.

Výhody

  • Při jízdě nepřekáží
  • Dá se vozit plná i prázdná
  • Neposkakuje

Nevýhody

  • Háklivá na místo mezi rámem a kolem
  • Poměr objem a váha

Hodnocení: 4,7/5


Napsal Michal Ozogán

S bikepackingem jsem začal v roce 2015. Nevěděl jsem nic o kolech ani o přežití v přírodě. Od té doby jsem najezdil desítky tisíc kilometrů u nás, na Slovensku, ale i v Alpách nebo Spojených státech.

InstagramStravaFacebookWeb

💬 Zatím bez komentáře

Líbil se ti článek? Něco bys vylepšil? Máš nějaký dotaz? Dej nám vědět do komentáře 👇

Avatar

Mohlo by vás zajímat ...

Jak vybrat bikepacking brašnu?

Váháte s výběrem bikepacking brašny? Tento podrobný průvodce vás seznámí se všemi typy a rozebere jejich výhody a nevýhody. Zároveň doporučí, na co se při výběru brašen zaměřit.... Číst dále

Apidura Racing Top Tube Pack

Moje nejoblíbenější brašny na kole jsou ty, do kterých se dá lehce hrábnout, vylovit, co je potřebné a zase je bez námahy zavřít. Jelikož se snažím dělat co možná nejvíce činností v sedle kola, potřebuji dostatek úložného prostoru ve svém „kokpitu“. A takhle brašna na horní rámovou trubku s magnetickým zamykáním mi měla pomoci.... Číst dále