Podsedlová brašna Apidura Racing Saddle Pack
Podsedlové brašny od Apidury ve verzi „Racing“ nenabídnout takový objem jako ostatní řady. Jsou určené pro minimalisty, kteří toho moc nepotřebují a jsou ochotní si připlatit za minimální váhu.
Aktuálně vlastním varianty 5 a 7 litrů, které váží 200, respektive 210 gramů. Konstrukčně jsou naprosto totožné a liší se pouze velikostí. Apidura uvádí i stejnou kompatibilitu rámů. Potřebujete prostor alespoň 18 centimetrů mezi sedlem a pláštěm a alespoň 5 centimetrů vysunutou sedlovku.
Apidura později přidala i 3litrovou verzi, která váží 170 gramů.
Brašna je z vodotěsného materiálu. Po stranách jsou reflexní prvky, takže v noci budete dobře vidět. V zadní části naleznete systém úchytů, kde se obyčejně připevňuje blikačka, ale v případě nouze tam jde uchytit i další věci.
Zkušenosti z terénu
Pozicování brašny na kole je skvělé především pro terénní trasy. Podsedlové brašny jsou často konstruovány tak, že jsou uchyceny těsně pod sedlem a prodlužují se hodně dozadu. Konstrukce brašny od Apidury upevňuje brašnu co nejníže. Díky tomu je:
- Váha brašny blíže k těžišti, takže se nehoupe. I když při minimálním objemu by to pravděpodobně nebyl problém ani tak.
- V prudkých sjezdech vám nebrání při posunování vlastního těžiště dozadu, což je neocenitelné.
- Lépe se na kolo nasedá a nemusíte kvůli tomu dělat takovou akrobacii – pochopíte, až pojedete několik dní v kuse.
Tento systém sebou nese i několik nevýhod. Není kompatibilní s teleskopickou sedlovkou a jako blatník neodvede tolik práce.
Zajímavé je řešení ventilu pro odpouštění vzduchu. Žádný nemá. V horší části je speciální konstrukce, která od směru jezdce chrání před vstupem vody, ale ve zbytku jde o obyčejnou látku bez vodotěsných vlastností. Nemůže se stát, že zapomenete ventil uzavřít. Na druhou stranu brašna nepřežije přímé ponoření do řeky. Při běžné jízdě se mi nestalo, že by se mi do brašny dostala vody.
Prostor v brašně
Brašna je malá, takže se tam toho opravdu moc nevejde. V přední části má zúžený profil (hlavně v případě menších variant), kde může zbytečně vznikat vzduchová kapsa. Proto většinou dávám jako první do brašny pár ponožek nebo rukavice a teprve potom spacák, který by úžlabinu nevyplnil.
Apidura nikde neuvádí, kolikrát je třeba brašnu zarolovat, ale instruktážní video napovídá, že třikrát. Co všechno se tam vejde? Zkusil jsem nejdříve 5litrovou variantu a dal do ní:
- Pár ponožek
- Spacák (s váhou 350 g)
- Vodotěsné rukavice
- Merino triko
Do 7litrové varianty jsem dal to všechno a ještě mi zbylo místo na:
- Nepromokavou bundu Tilak Vega (200 g)
- Nafukovací karimatku NeoAir UberLite
Shrnutí
Brašny mám jeden rok a zatím nejeví velké známky opotřebení. Materiál drží špínu, ale to nemusí vadit, pokud nejste fajnovky. Doporučuji ji především pro jízdu v terénu, protože při jízdě o ní prakticky nevím. V případě pádu při brodění, ale může mokrý spací systém dost zabolet.
Objem | Váha | Cena |
---|---|---|
3l | 170g | 134€ |
5l | 200g | 151€ |
7l | 210g | 163€ |
Napsal Michal Ozogán
S bikepackingem jsem začal v roce 2015. Nevěděl jsem nic o kolech ani o přežití v přírodě. Od té doby jsem najezdil desítky tisíc kilometrů u nás, na Slovensku, ale i v Alpách nebo Spojených státech.
💬 Zatím bez komentáře
Líbil se ti článek? Něco bys vylepšil? Máš nějaký dotaz? Dej nám vědět do komentáře 👇
Mohlo by vás zajímat ...
Jak vybrat bikepacking brašnu?
Váháte s výběrem bikepacking brašny? Tento podrobný průvodce vás seznámí se všemi typy a rozebere jejich výhody a nevýhody. Zároveň doporučí, na co se při výběru brašen zaměřit.... Číst dále
Podsedlová brašna Ortlieb Seat-Pack 11 litrů
Jelikož tuhle Ortlieb brašnu vlastním už pět mohl, mohl jsem popsat zkušenost s opravdu dlouhodobým používáním. A musím říct, že zub času ji zachoval stále nepromokavou.... Číst dále