Deníky z přípravy (JŠ) #21

Je poměrně zajímavé sledovat, jak se po deštích, které jsou teď na denním pořádku, zelenají a rozpínají všechny druhy rostlin na úkor nás bikerů, kteří mezi nimi chceme projet. Minulý víkend jsem shodou okolností navštívil místa, která jsem projížděl a fotil 12. a 13. března., tedy těsně před vyhlášením karantény. Víc bude poznat z přiložených fotek. Samozřejmě, že si každý rok na konci dubna uvědomuji, jak je příroda aktivní, ale rozsah, v jakém to provádí, mě samotného překvapil.

Na obrázcích výše není rozdíl až tak patrný, i když tráva dosahovala až k nábojům. Podívejte se na výhled na rybník z jiného místa. Já se na něj těšil a byl jsem poměrně překvapen.

Tady bych chtěl upozornit na žlutou značku, která v tom houští není skoro vidět. Jinak nevím, jakým jiným důvěryhodným způsobem poukázat na fakt, že se jedná o stejnou lokalitu, když ani ten rybník tam není vidět.

Vosk

Konečně mi dorazil i druhý kus vosku, ale zatím jsem ho stihnul jen aplikovat. Praktické postřehy, kromě faktu, že poměrně hezky voní, jsem zatím moc nepobral. Pro řádný test ho plánuju vzít na EB444 příští víkend, tak jsem zvědav, jestli těch 450 km řetez vydrží bez zavrzání.

Závody

Co se týká přípravy na závody, tak jsem se rozhodl EB444 pojmout více experimentátorsky a vyzkoušet trochu jiný přístup k výbavě. Do jaké míry se mi to podaří, uvidíte v připravovaném Vercjaku. Ještě se budu rozhodovat na poslední chvíli podle předpovědi počasí, ale spacák vézt nechci.

Snížit nájezd za červen se mi daří plnit hned od prvního dne, ale zatím se necítím moc odpočatě, spíš naopak. Nejspíš to bude tím, že čas mimo kolo netrávím aktivním odpočinkem, ale učením a psaním závěrečné práce, což na vysílení bohatě stačí.

Na Míle plánuju jet trochu víc na jistotu než loni, hlavně co se týká oblečení, abych neumrznul, ale zároveň se snažím snížit objem i hmotnost všech položek. Ještě uvidím, s čím se vrátím z EB444, podle toho budu oblečení ještě upravovat, ale podle dosavadních propočtů bych mohl na výbavě sundat asi 400 gramů. Podobnou hmotnost bych měl ušetřit i na kole, takže doufám, že se dostanu pod hranici 18 kg v plně naloženém stavu bez oblečení na sobě. Úprava objemu by mi měla odstranit druhou top tube brašničku, kterou bych stejně kvůli teleskopu na kolo neumístil.

Výbava

Jsem sám zvědav, jak to s výbavou dopadne. Pořád mi přijde, že jí je hrozně moc. Nemám totiž rád, když kolo působí jako tank ani když se polovina věcí přesune do batohu nebo na záda. Samozřejmě ale nelze očekávat stejné ovládání jako u nenaloženého kola. Podle mých zkoumání reálně nelze jít bez omezení funkčnosti pod 4 kg výbavy. Svých 6 kg (kolo má asi 12 kg) tedy beru jako docela slušný komfort v kombinaci s ne vždy úplně nejlehčími věcmi. Moje počty na ty 4 kg zahrnují 2 kg jídla a pití, světla, navigaci, pumpu, duši, telefon, baterie, powerbanku, kabely, základní nářadí, mazání na řetěz a brašny. To je cca 3,5 kg (nebo 3 kg pro hyper ultra light), k nimž se ještě připočítá oblečení a případné spaní. A to jsem nezapočítal drobnosti typu peněženka, krémy, hygiena, náhradní díly a jiné komfortní záležitosti.

Pokud by byl zájem, klidně do svých výpočtů nechám nahlédnout více.



💬 Zatím bez komentáře

Líbil se ti článek? Něco bys vylepšil? Máš nějaký dotaz? Dej nám vědět do komentáře 👇

Avatar

Mohlo by vás zajímat ...

Report z Bohemia Divide 2022

Po minulém a z mé strany nevydařeném ročníku jsem se znovu postavil na start BD. Tentokrát jsem nepodcenil přípravu těsně před závodem, raději si vše zabalil víc na jistotu a týden před akcí se snažil co nejvíc spát. V podzimních podmínkách moc zkušeností s noční jízdou nebo spaním nemám, tak mě trochu děsil pohled na předpověď počasí.... Číst dále