Deníky z přípravy (JŠ) #17
Dnešní deník z přípravy se bude skládat z mnoha menších témat.
Bažina
Minule jsem psal o (ne)účasti na Závodě okolo bažiny. Definitivně jsem se rozhodl hned další den, kdy jsem si střihnul necelých 100 km s asi 6kg batohem na zádech. Po těch 4 hodinách jízdy proti větru, jak už je na této trase samozřejmostí, mě rozbolely záda i krk. Obojí mělo co do činění s novým kolem. Svou porci na tom měl nízký úchop, batoh, ale zejména jiný úhel sedla, kterého jsem si po garančce nevšimnul. Tohle mě utvrdilo v rozhodnutí nestartovat.
Jak Bažina dopadla už asi víte, David Voříšek to na svém FB dokumentoval. Rozhodně to nebylo lehký.
Po úpravě úhlu sedla jsem si znovu zajel těch 100 km, tentokrát v opačném směru, ale klasicky proti větru. Vzal jsem jiný batoh a nebral camel. Výsledek byl mnohem lepší. Na krku ještě budu muset zapracovat, ale nic hrozného to není. Jen mi bez camelu došla na posledních 10 km voda, příště musím vzít víc než 0,6 l šťávy.
Domácí a kolo
S kolem v Praze jsem si projel jak domácí traily, tak i centrum města, což bylo fakt pěkný. Ze zajetých časů na segmentech jasně vidím, že nové kolo s moderní geometrií výrazně pomůže, ale nejlepší čas nezaručí. Obecně vzato je Lector rychlejší než RB, ale ne ve všech případech.
Delší rozvor mi pomáhá hlavně v prudkých pasážích, kdy nebalanacuju mezi prokluzujícím zadním a zvedajícím se předním kolem, ale danou pasáž projedu v rámci možností komfortně. Jednu takovou jsem s RB vyjel v životě asi jen dvakrát – jedná se o závěr kopce, kde se cesta dvakrát naklopí, a ještě ostře zahne přes kameny. Poprvé jsem to vyjel s ufouklým zadním kolem, teď s Lectorem jsem přijížděl s lehkou obavou, ale vyjel jsem bez komplikací nebo jen náznaku prokluzu, tady udělá delší rozvor a nižší úchop své.
Kde bylo menší RB rychlejší, jsou utažené zatáčky. Ty se sice na moc kopcích nevyskytují, ale občas je potkám. S tím souvisí i zjištění, že se dlouhé kolo pohodlně nevejde do sklepa. Parkovat ho tedy musím s natočeným předním kolem. Není to nic tragického, ale nečekal jsem to.
U Lectoru bych ještě zmínil brzdy, které začaly fungovat. Tento jev si vysvětluji celkem třemi možnými způsoby:
- Zvykl jsem si
- Zapršelo, tak zmizela klouzavá vrstva prachu
- Brzdy se zajely
Asi to bude kombinace všeho.
Vosk
Na počátku roku jsem psal o výměně oleje na řetěz za vosk od Wend wax. Samotnou aplikaci jsem si schovával na nové kolo, tak teď můžu říct, že po dvou týdnech od prvního navoskování a necelých 400 km se začal řetěz znovu ozývat a já budu voskovat znovu. Je příjemné nemuset řetěz mazat každou vyjížďku, ale zároveň je samotný mazací proces mírně složitější a budu ho muset ještě vypilovat.
Pyl
Když jsem nakousnul to pilování, vzpomněl jsem si na pyl, který mě v této části roku nenechává klidným. Naštěstí na něj nemám alergii, ale mít ho v očích po každé vyjížďce není zrovna příjemné.
Výzvy
Je zajímavé sledovat, jak se mnoho lidí z okolí neustále překonává a vymýšlí nejrůznější výzvy. Většinou to je to přímo spojeno s několika desítkami hodin strávených v sedle, takže jsem myslel, že se z časových důvodů ničeho účastnit nebudu, ale asi budu. Kristián Hynek vymyslel zajímavou výzvu 13 kopců, která se jede blízko Prahy a je dlouhá přes 50 km s vydatným převýšením. A je to výzva pro dvojice, tak jsme se s Michalem domluvili, že to zkusíme. Zajímavé na tom pro mě bude i to projetí s Michalem. Může to znít zvláštně, ale od dojezdu Mílí jsme spolu nikde na kole nebyli.
Napsal Jaromír Šolc
💬 Zatím bez komentáře
Líbil se ti článek? Něco bys vylepšil? Máš nějaký dotaz? Dej nám vědět do komentáře 👇
Mohlo by vás zajímat ...
Report z Bohemia Divide 2022
Po minulém a z mé strany nevydařeném ročníku jsem se znovu postavil na start BD. Tentokrát jsem nepodcenil přípravu těsně před závodem, raději si vše zabalil víc na jistotu a týden před akcí se snažil co nejvíc spát. V podzimních podmínkách moc zkušeností s noční jízdou nebo spaním nemám, tak mě trochu děsil pohled na předpověď počasí.... Číst dále
Report z 1000 Miles Adventure 2020
Rychlý, bodový report z velmi těžkého ročníku 1000 Miles Adventure. Všudypřítomná zima, déšť a bahno vytvořily podmínky pro nejedno odstoupení.... Číst dále